![1957-Chevrolet-BealAir-2400c-4d-Sedan-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Kaksivärinen 1957 Chevrolet BelAir 2400c Sedan saapuu Stadin Cruising jenkkiautotapahtumaan](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1957-Chevrolet-BealAir-2400c-4d-Sedan-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
Kuvaraportti: Stadin Cruising Night jenkkiautotapahtuma 2.10.2020
We will cruise again!
Vielä vapunpäivälle osuneessa koronakevään toukokuisessa Stadin Cruising Night -illassa näytti siltä, että kaikki tapahtumat joudutaan American Car Show:n vanavedessä peruuttamaan, eikä tänä vuonna päästä juuri jenkkiautotapahtumista tai cruisingeista nauttimaan.
Vappuna Helsingin Kauppatorilla monen auton ikkunaa koristi FHRA:n support-pakettien We will cruise again! -tarrat, mutta itse tapahtumassa oli tavanomaista vappucruisingia hiljaisempaa. Perinteisistä suurista sisätiloissa järjestettävistä tapahtumista ei lopulta montaa pystytty järjestämään, tosin pienenä valopilkkuna uudessa FHRA:n Malmi Show & Go Power Festival -tapahtumassa Malmin lentoaseman tunnelmallisessa hangaarissa riitti nähtävää surkeasta säästä huolimatta.
Kun vielä kesällä koronatilanteen hetkellisesti helpottaessa selvisi, ettei virus leviä yhä helposti ulkona kuin sisällä, tuntui siltä, että cruising-illoissa oli tänä kesänä väkeä enemmän kuin aikaisemmin. Stadin lokakuun Cruising Night vietettiin yhtä kolean harmaassa illassa kuin vappunakin, mutta cruising-kansaa ja satunnaisia kulkijoita oli liikenteessä selvästi kevättä enemmän. Silakkamarkkinoiden varoitusnauhoilla valtaama Helsingin kauppatori olikin ajoittain liian ahdas paikalle saapuneelle monipuoliselle kalustolle. Tässä muutama poiminta cruising-illan helmistä.
1957 Chevrolet Bel Air 2400c 4d Sedan I6
![1957-Chevrolet-BelAir-4d-Sedan-2400c-I6-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1957 Chevrolet BelAir 4d Sedan Stadin Cruising illassa Kauppatorilla](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1957-Chevrolet-BelAir-4d-Sedan-2400c-I6-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1957-Chevrolet-BealAir-2400c-4d-Sedan-Suora6-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1957 Chevrolet BelAir 4d Sedan jenkkiauto Stadin Cruising tapahtumassa Kauppatorilla](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1957-Chevrolet-BealAir-2400c-4d-Sedan-Suora6-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1957-Chevrolet-BealAir-2400c-4d-Sedan-TriFive-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1957 Chevrolet BelAir 4d Sedan jenkkiauto Stadin Cruising tapahtumassa](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1957-Chevrolet-BealAir-2400c-4d-Sedan-TriFive-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
1963 Chevrolet Corvette Stingray Convertible 327cid V8
![1963-Chevrolet-Corvette-Stingray-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Nainen ja mies punaisessa 1963 Chevrolet Corvette Stingray urheiluautossa](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1963-Chevrolet-Corvette-Stingray-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1963-Chevrolet-Corvette-Stingray-V8-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Punainen 1963 Chevrolet Corvette Stingray avokattoinen jenkkiauto](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1963-Chevrolet-Corvette-Stingray-V8-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1963-Chevrolet-Corvette-Stingray-Convertible-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Nainen ja mies punaisessa 1963 Chevrolet Corvette Stingray jenkkiautossa](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1963-Chevrolet-Corvette-Stingray-Convertible-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1963-Chevrolet-Corvette-Stingray-V8-nainen-kyydissa-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Punainen 1963 Chevrolet Corvette Stingray avoauto lähtee Stadin Cruising tapahtumasta](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1963-Chevrolet-Corvette-Stingray-V8-nainen-kyydissa-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
1968 Chevrolet Camaro Convertible 350cid V8
![1968-Chevrolet-Camaro-Convertible-keula-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Remmiahdettu 1968 Chevrolet Camaro jenkkiauto edestä](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1968-Chevrolet-Camaro-Convertible-keula-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
Kiireessä suunnitellun Chevrolet Camaron pitkä tie huipulle
Ford Mustangin esittely huhtikuussa 1964 ja raketin lailla käynnistynyt myynti yllätti toden teolla Detroitin kaksi muuta suurta autonvalmistajaa GM:n ja Chryslerin. ”Missä on meidän urheilullinen, mutta samalla edullinen mallimme kilpailemaan Mustangia vastaan ostajien dollareista”, kyseltiin General Motorsin johtokunnan tammipöydän ympärillä Fordin menestystä manaten. Chevroletin takamoottorinen Corvair oli liian erikoinen vastatakseen Fordin uuden poniauton haasteeseen, eikä laatikkomaisesta Chevy II Novastakaan ollut vastaamaan mediaseksikkään Mustangin nuorekkaaseen imagoon.
Vaikka Chevroletilla oli ollut jo 1960-luvun alusta lähtien suunnitelmia tuoda markkinoille urheilullinen Super Nova, vasta Mustangin äkkimenestys pakotti insinöörit ja autosuunnittelijat tekemään pitkää päivää, jotta GM:n jälleenmyyjien salonkeihin saataisiin vastine Mustangille. Työ tuli valmiiksi hieman yli kahdessa vuodessa. Ensimmäiset Chevrolet Camarot näkivät päivänvalon elokuussa 1966. General Motors oli kilpailussa mukana, mutta tie huipulle oli vielä pitkä. Chevrolet Camaro voitti Ford Mustangin ensimmäistä kertaa myyntiluvuissa vasta vuonna 1977.
![1968-Chevrolet-Camaro-Convertible-V8-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Oranssi 1968 Chevrolet Camaro avoauto](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1968-Chevrolet-Camaro-Convertible-V8-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1968-Chevrolet-Camaro-Convertible-sisusta-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1968 Chevrolet Camaro jenkkiauton kojelauta ja ratti](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1968-Chevrolet-Camaro-Convertible-sisusta-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1968-Chevrolet-Camaro-Convertible-Roots-remmiahdin-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Ahdin ja skuuppi 1968 Chevrolet Camaron konepellillä](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1968-Chevrolet-Camaro-Convertible-Roots-remmiahdin-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1968-Chevrolet-Camaro-Convertible-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Oranssi 1968 Chevrolet Camaro jenkkiauto remmiahtimella](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1968-Chevrolet-Camaro-Convertible-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
1966 Ford Mustang GT 289cid V8
![1966-Ford-Mustang-GT-289cid-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Patinoitunut ja sammaloitunut 1966 Ford Mustang GT Kauppatorilla](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1966-Ford-Mustang-GT-289cid-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1966-Ford-Mustang-GT-289cid-patina-maalipinta-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Ruosteinen 1966 Ford Mustang GT poniauto Stadin Cruising tapahtumassa](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1966-Ford-Mustang-GT-289cid-patina-maalipinta-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
Stadin Cruising-illan komein pitkäkatto
1964 Chrysler Newport Town And Country 413cid V8
![1964-Chrysler-Newport-Town-and-Country-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Punainen 1964 Chrysler Newport Town And Country museoauto Kauppatorilla](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1964-Chrysler-Newport-Town-and-Country-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1964-Chrysler-Newport-Town-and-Country-413cid-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Punainen 1964 Chrysler Newport Town And Country V8 jenkkifarmari](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1964-Chrysler-Newport-Town-and-Country-413cid-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
1939 Ford 922A 1/2 Ton Ambulanssi
![1939-Ford-922-Ambulanssi-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Beige 1939 Ford 922 Ambulanssi Kauppatorilla jenkkiautotapahtumassa](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1939-Ford-922-Ambulanssi-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
Talvisodassa palvellut paluumuuttaja
Mikael Häggblomin vuosimallin 1939 Ford on tuttu niin jenkkiautonäyttelyistä kuin lehtien sivuiltakin. Auto on alunperin tilattu Ruotsin armeijalle Tanskasta, jossa auto oli rakennettu paikallisen Fordin alihankkijan toimesta ambulanssiksi. Ruotsista auto jatkoi matkaansa lähes samantien Suomeen palvelemaan ambulanssina rintamalla talvisodassa.
Auto palautettiin Ruotsin ilmavoimille vuonna 1942 ja sen asemapaikaksi tuli tukikohta Pohjois-Ruotsissa. Kun auto viime vuonna tuli Ruotsissa myyntiin, sitä havitteli hollantilainen ostaja, mutta onneksi historiallinen ajoneuvo saatiin takaisin Suomeen.
![1939-Ford-922-Flathead-V8-logo-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Beige 1939 Ford 922 Ambulanssin vanne ja vararengas](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1939-Ford-922-Flathead-V8-logo-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1939-Ford-922-85hv-moottori-logo-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Ford 85 logo ja merkki 1939 Ford 922 ambulanssin keulassa](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1939-Ford-922-85hv-moottori-logo-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1939-Ford-922-keula-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Beige 1939 Ford 922 Ambulanssi edestäpäin](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1939-Ford-922-keula-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1939-Ford-922-Custom-Ambulance-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Beige 1939 Ford 922 Ambulanssi Stadin Cruising jenkkiautotapahtumassa](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1939-Ford-922-Custom-Ambulance-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
1975 Volkswagen T2 Westfalia 1.6L
![1975-Wolkswagen-T2-Westfalia-TheTonioProject-Stadin-Cruising-Helsinki-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Ruskea Volswagen Westfalia retkeilyauto Esplanadilla](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1975-Wolkswagen-T2-Westfalia-TheTonioProject-Stadin-Cruising-Helsinki-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
Kaukaisin cruising-illan vieras saapui Belgiasta
Tänä vuonna valtakunnan rajat ovat pysyneet enimmäkseen kiinni, eikä ulkomaisia autoharrastajia ole kotimaan tapahtumissa juuri nähty. Niinpä Stadin Cruising-illassa monen huomio kiinnittyi Belgian rekisterikilvillä paikalle saapuneen Antonio Rossignolin Volkswageniin.
Lue lisää: The Tonio Project – Vuodessa Euroopan ympäri vuosimallin 1975 Volkswagen T2b Westfalia retkeilyautolla
1970 Plymouth Barracuda 2d Hardtop
![1970-Plymouth-Barracuda-2d-HT-Kauppatorilla-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1970 Plymouth Barracuda 2d Hardtop Stadin Cruising illassa](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1970-Plymouth-Barracuda-2d-HT-Kauppatorilla-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1970-Plymouth-Barracuda-2d-HT-Hemi-raidat-kyljessa-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Hemi-teksti ja -raita 1970 Plymouth Barracudan takakyljessä](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1970-Plymouth-Barracuda-2d-HT-Hemi-raidat-kyljessa-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1970-Plymouth-Barracuda-2d-HT-ajovalo-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Plymouth merkki oranssin 1970 Barracudan keulassa](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1970-Plymouth-Barracuda-2d-HT-ajovalo-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1970-Plymouth-Barracuda-2d-HT-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1970 Plymouth Barracuda 2d Hardtop Kauppatorilla](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1970-Plymouth-Barracuda-2d-HT-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
1965 Chevrolet C-10 Fleetside Pickup
![1965-Chevrolet-C10-Fleetside-Pickup-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Musta 1965 Chevrolet C-10 Fleetside Pickup jenkkiauto Kauppatorilla](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1965-Chevrolet-C10-Fleetside-Pickup-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1965-Chevrolet-C10-Fleetside-Pickup-V8-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1965 Chevrolet C-10 Fleetside Pickup Esplanadilla Helsingissä](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1965-Chevrolet-C10-Fleetside-Pickup-V8-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
Ameriikan antiloopit Stadin Cruising-illassa
1964 Chevrolet Impala 2d HT 327cid V8
![1964-Chevrolet-Impala-2d-HT-327cid-V8-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Punainen 1964 Chevrolet Impala 2d HT Kauppatorilla](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1964-Chevrolet-Impala-2d-HT-327cid-V8-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1964-Chevrolet-Impala-2d-HT-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1964 Chevrolet Impala 2d HT Kauppatorilla](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1964-Chevrolet-Impala-2d-HT-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
1968 Chevrolet Impala 327cid V8
![1968-Chevrolet-Impala-2d-Hardtop-V8-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Vaaleansininen 1968 Chevrolet Impala 327cid V8 jenkkiauto kauppatorilla](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1968-Chevrolet-Impala-2d-Hardtop-V8-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1968-Chevrolet-Impala-327cid-V8-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Vaaleansininen 1968 Chevrolet Impala jenkkiauto Stadin Cruising tapahtumassa](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1968-Chevrolet-Impala-327cid-V8-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
1958 Edsel Pacer Convertible kasari-custom
![1958-Edsel-Pacer-Convertible-Legenda-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Customoitu hävittäjäteemainen 1958 Edsel Pacer Convertible jenkkiauto](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1958-Edsel-Pacer-Convertible-Legenda-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1958-Edsel-Pacer-Convertible-Jon-Oski-Granstrom-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Customoitu hävittäjäteemainen 1958 Edsel Pacer Convertible Esplanadilla Helsingissä](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1958-Edsel-Pacer-Convertible-Jon-Oski-Granstrom-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
Stadin Cruising-illan Torinot
1968 Ford Torino GT 390cid V8
![1968-Ford-Torino-GT-390cid-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Punainen 1968 Ford Torino GT Stadin Cruising-tapahtumassa](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1968-Ford-Torino-GT-390cid-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1968-Ford-Torino-GT-takavalo-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Punaisen 1968 Ford Torino GT:n takakulma](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1968-Ford-Torino-GT-takavalo-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1968-Ford-Torino-GT-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Punainen 1968 Ford Torino GT Helsingin Kauppatorilla](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1968-Ford-Torino-GT-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
1971 Ford Torino Brougham 2d Hardtop Coupe
![1971-Ford-Torino-Cobra-GT-Kauppatorilla-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Keltainen 1971 Ford Torino Cobra Helsingin Kauppatorilla](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1971-Ford-Torino-Cobra-GT-Kauppatorilla-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1971-Ford-Torino-Cobra-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Keltainen 1971 Ford Torino Cobra Stadin Cruising-illassa](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1971-Ford-Torino-Cobra-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
1972 Porsche 911T 2.4L
![1972-Porsche-911-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Keltainen 1972 Porsche 911T Helsingin Makasiiniterminaalilla](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1972-Porsche-911-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1972-Porsche-911T-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Keltainen 1972 Porsche 911T Helsingin Eteläsatamassa](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1972-Porsche-911T-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
1970 Dodge Charger 500 SE 318cid V8
![1970-Dodge-Charger-SE-500-Kauppatorilla-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Vihreä 1970 Dodge Charger 500 SE saapuu jenkkiautotapahtumaan Kauppatorille](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1970-Dodge-Charger-SE-500-Kauppatorilla-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1970-Dodge-Charger-SE-500-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Vihreä 1970 Dodge Charger 500 SE Stadin Cruising jenkkiautotapahtumassa](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1970-Dodge-Charger-SE-500-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
1966 Buick Skylark Sport Coupe 401cid V8
![1966-Buick-Skylark-V8-Sport-Hardtop-Coupe-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Punainen 1966 Buick Skylark jenkkiauto Kauppatorilla Helsingissä](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1966-Buick-Skylark-V8-Sport-Hardtop-Coupe-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1966-Buick-Skylark-V8-Kauppatori-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Punainen 1966 Buick Skylark jenkkiauto V8-moottorilla Stadin Cruising illassa](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1966-Buick-Skylark-V8-Kauppatori-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
Vieläkö on kesää jäljellä?
Moni on jo laittanut harrasteautonsa talveksi seisontaan ja aloittanut tallikauden, mutta toistaiseksi näyttää siltä, että kelit suosivat edelleen harrasteautoilua. Nyt kun talvirenkaitakaan ei tarvitse käyttää, jos kelit eivät sitä vaadi, täytyy toivoa, että marraskuun ensimmäiselle perjantaille sattuisi hyvä sää ja kauppatori täyttyisi vielä kerran jenkkiautoista.
![1968-Ford-Torino-GT-390cid-Kauppatorilla-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Punainen 1968 Ford Torino GT jenkkiauto yöllä Stadin Cruisingissa](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2020/10/1968-Ford-Torino-GT-390cid-Kauppatorilla-Stadin-Cruising-Helsinki-2020-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
Teksti ja kuvat: Kai Lappalainen
Kuvien lisenssi: Creative Commons Attribution 4.0