![Veteraanimoottoripyoraklubi-saksalaisia-moottoripyoria-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Veteraanimoottoripyöräklubin osasto MP19. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/Veteraanimoottoripyoraklubi-saksalaisia-moottoripyoria-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
Kuvaraportti: MP19-moottoripyörämessut
Kevään uutuuksia ja sähkömoottoripyöriä
MP19-moottoripyörämessut täyttivät helmikuun alussa Helsingin Messuskeskuksen. Viikonlopun aikana paikanpäällä vieraili peräti 57 000 mp-harrastajaa ja kaksipyöräisten tarjoamasta vapauden tunteesta haaveilevaa messuvierasta.
Perinteisten uutuuspyörien, koeajoradan ja rakennettujen pyörien ohella tänä vuonna messuilla oli panostettu sähkömoottoripyörien ja -mopojen esille tuomiseen. Itse jätin uutuspyörät kokonaan väliin ja keskityin näyttelyn parhaaseen antiin, eli klassikkopyöriin ja rakennettuihin customeihin. Tässä kuvaraportin muodossa katsaus Messukeskuksessa esillä olleeseen kalustoon.
![MP19-Moottoripyoramessut-Messukeskus-lauantai-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI MP19-moottoripyörämessut Helsingin Messukeskuksessa. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/MP19-Moottoripyoramessut-Messukeskus-lauantai-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
1. 1927 Raleigh "Evileigh" 250
![1927-Evileigh-250cc-moottoripyora-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1927 Evileigh 250cc. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1927-Evileigh-250cc-moottoripyora-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1927-Evileigh-250cc-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1927 Raleigh Evileigh 250 moottoripyörä. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1927-Evileigh-250cc-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1927-Evileigh-250cc-kilpapyora-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1927 Evileigh 250cc kilpapyörä Englebert renkailla. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1927-Evileigh-250cc-kilpapyora-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
2. 1955 Victoria Swing 200cc - alkuperäinen "Suomi-pyörä"
![1955-Victoria-Swing-200cc-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1955 Victoria Swing 200cc. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1955-Victoria-Swing-200cc-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1955-Victoria-Swing-200cc-moottori-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1955 Victoria Swing 200cc sähkövaihteisto. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1955-Victoria-Swing-200cc-moottori-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1955-Victoria-Swing-200cc-1508km-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1955 Victoria Swing 200cc. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1955-Victoria-Swing-200cc-1508km-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1955-Victoria-Swing-200cc-suomipyora-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1955 Victoria Swing 200cc. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1955-Victoria-Swing-200cc-suomipyora-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
3. 1952 Jawa 500 ja 1954 Jawa 11 Perak Sport
![1952-Jawa-15-OHC-500cc-1954-Jawa-11-Perak-Sport-250cc-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1952 Jawa 500 ja 1954 Jawa 11 Perak Sport. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1952-Jawa-15-OHC-500cc-1954-Jawa-11-Perak-Sport-250cc-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1952-Jawa-15-OHC-500cc-1954-Jawa-11-Perak-Sport-250cc-Jawasakki-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1952 Jawa 500 ja 1954 Jawa 11 Perak Sport. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1952-Jawa-15-OHC-500cc-1954-Jawa-11-Perak-Sport-250cc-Jawasakki-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1952-Jawa-15-OHC-500cc-Jawa-90-vuotta-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1952 Jawa 15 OHC 500cc "Kuningas-Jawa". Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1952-Jawa-15-OHC-500cc-Jawa-90-vuotta-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
4. Käyttöpatinoitunut 1956 Jawa 353 250cc
![1956-Jawa-353-250cc-Patina-suomipyora-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Patinoitunut 1956 Jawa 353 250cc. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1956-Jawa-353-250cc-Patina-suomipyora-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1956-Jawa-353-250cc-Patina-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Patinoitunut 1956 Jawa 353 250cc. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1956-Jawa-353-250cc-Patina-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
5. Päitsi-voittaja 1962 Solifer A3 125cc Enduro
![1962-Solifer-A3-125-Enduro-Paijanneajo-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1962 Solifer A3 125cc Enduro. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1962-Solifer-A3-125-Enduro-Paijanneajo-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1962-Solifer-A3-125-Enduro-suomipyora-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1962 Solifer moottoripyörän rekisterikilpi. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1962-Solifer-A3-125-Enduro-suomipyora-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1962-Solifer-A3-125-Enduro-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1962 Solifer A3 Enduro 125cc. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1962-Solifer-A3-125-Enduro-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
6. Brittiklassikko 1967 BSA 650cc Lightning Café Racer
![1967-BSA-650cc-Lightning-Cafe-Racer-brittipyora-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1967 BSA 650cc Lightning Cafe Racer. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1967-BSA-650cc-Lightning-Cafe-Racer-brittipyora-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
Kapinallinen kahvilakilpuri
Amerikkalainen Hot rod -kulttuuri on monille tuttu, vaikka autot tai moottoripyörät eivät omiin harrastuksiin kuuluisikaan. Sen sijaan yllättävän harva ajoneuvoharrastajakin tuntuu tietävän, miten suuri merkitys 1950-luvulla syntyneillä Café racer -moottoripyörillä ja elämäntavalla oli eurooppalaisen ajoneuvokulttuurin kehittymisessä.
Café racer pyörän merkittävimmät tunnusmerkit ovat karun riisuttu ulkonäkö ja agressiivinen muotoilu. Rakentelun lähtökohdaksi otettiin yleensä käytettynä hankittu pyörä. 1960-luvulle tultaessa pyörien ominaisuudet paranivat ja syntyi useita legendaarisia Café racer malleja. Tunnetuin niistä oli Triton, omassa tallissa koottu tai muutamien jälleenmyyjien tarjoama yhdistelmä, jossa oli Nortonin Featherbed runko ja Triumph Bonnevillen moottori. Muita yleisiä yhdistelmiä olivat Tibsa, Triumphin moottori BSA:n rungossa, NorVin, Vincentin V-Twin moottori Nortonin rungossa ja hieman kalliimmat Rickmanin tai Seeleyn kilpapyörien runkoihin perustuneet Café racerit.
Lue lisää: Café racer – Hot rod -kapinan eurooppalainen versio
![1967-BSA-650cc-Lightning-Cafe-Racer-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Englannin lippu Cafe Racer pyörässä. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1967-BSA-650cc-Lightning-Cafe-Racer-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1967-BSA-650cc-Lightning-Cafe-Racer-ohjaustanko-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1967 BSA 650cc Lightning Café Racer. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1967-BSA-650cc-Lightning-Cafe-Racer-ohjaustanko-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1967-BSA-650cc-Lightning-Cafe-Racer-kahvilakilpuri-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1967 BSA 650cc Lightning Cafe Racer. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1967-BSA-650cc-Lightning-Cafe-Racer-kahvilakilpuri-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
7. Honda CB750 "Tuutti" 50 vuotta (1969-2019)
![Honda-CB750-Tuutti-50-vuotta-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Honda CB750 Tuutti sivuvaunulla. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/Honda-CB750-Tuutti-50-vuotta-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
Maailman merkittävin moottoripyörä
Honda CB 750 oli maailman ensimmäinen superbike – superpyörä. Oliko Tuutti myös moottoripyöräilyn historian merkittävin malli? Siitä lienee turha kiistellä.
Honda CB 750 muutti käsityksen siitä, miten moottoripyörä suurelle yleisölle valmistetaan ja teki sen niin, että Tuutti-Honda kestää vertailun tämän päivän pyöriin yhä edelleen. Sen ansiot harrastajan kukkarolle hinnoiteltuna, tehokkaana ja monipuolisena moottoripyöränä ovat kiistattomat. Siksi Tuutille kuuluu ehdottomasti oma paikka moottoripyörien All Stars -ketjussa.
Lue lisää: Maailman merkittävin moottoripyörä – Honda CB 750 Four
![Rivi-Honda-CB750-Tuutti-moottoripyoria-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Honda CB750 Tuutti moottoripyöriä. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/Rivi-Honda-CB750-Tuutti-moottoripyoria-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![Honda-CB750-Tuutti-moottori-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Honda CB750 Tuutti nelisylinterinen rivimoottori. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/Honda-CB750-Tuutti-moottori-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![Honda-CB750-Tuutti-mittaristo-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Honda CB750 moottoripyörän mittaristo. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/Honda-CB750-Tuutti-mittaristo-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![Honda-CB750-Tuutti-logo-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Honda CB750 Tuutti logo. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/Honda-CB750-Tuutti-logo-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
8. Flying Finn – Jarno "Paroni" Saarinen
![1971-Yamaha-TD2-B-250cc-JarnoSaarinen-saavutukset-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Ratamoottoripyöräilyn maailmanmestari Jarno Saarinen. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1971-Yamaha-TD2-B-250cc-JarnoSaarinen-saavutukset-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1971-Yamaha-TD2-B-250cc-JarnoSaarinen-MM-pronssi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Jarno Saarisen 1971 Yamaha TD2 B 250cc. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1971-Yamaha-TD2-B-250cc-JarnoSaarinen-MM-pronssi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1971-Yamaha-TD2-B-250cc-JarnoSaarinen-kilpamoottoripyora-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Jarno Paroni Saarisen 1971 Yamaha TD2 B 250cc. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1971-Yamaha-TD2-B-250cc-JarnoSaarinen-kilpamoottoripyora-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
9. 1986 Harley-Davidson Softail Custom
![1986-Harley-Davidson-Softail-JukkaHaapala-Custom-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1986 Harley-Davidson Softail Custom. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1986-Harley-Davidson-Softail-JukkaHaapala-Custom-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
Amerikkalainen kulttuuri-ikoni
Moottoripyöränäyttelyä ilman Harley-Davidsonia on vaikea kuvitella. Pieni moottoripyöräpaja, jonka William S. Harley ja Arthur Davidson perustivat vuonna 1903 puuvajassa Wisconsinissa, on kulkenut pitkän matkan maailman tunnetuimmaksi moottoripyörämerkiksi.
Viimeiset vuodet myynti on ollut laskusuunnassa, sillä Harley-Davidson ei ole enää onnistunut nuoremman ostajakunnan tavoittamisessa niin kuin ennen. Vaikeuksista huolimatta Harley-Davidson on paljon muutakin kuin pelkästään moottoripyörävalmistaja.
Harley-Davidson on kansainvälinen brändi, elämäntapa, kulttuuri-ikoni ja monelle nykyiselle ja tulevalle harrastajalle aito amerikkalainen unelma.
Lue lisää: Harley-Davidson – amerikkalainen unelma
![1986-Harley-Davidson-Softail-Custom-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1986 Harley-Davidson Softail Custom. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1986-Harley-Davidson-Softail-Custom-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1986-Harley-Davidson-Softail-Custom-takaa-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1986 Harley-Davidson Softail Custom. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1986-Harley-Davidson-Softail-Custom-takaa-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
10. Suzuki Savage Chopper Custom
![Suzuki-Savage-Chopper-MP19-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Suzuki Savage Chopper Custom. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/Suzuki-Savage-Chopper-MP19-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![Suzuki-Savage-Chopper-ohjaustanko-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Suzuki Savage Custom Chopper. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/Suzuki-Savage-Chopper-ohjaustanko-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![Suzuki-Savage-minimalismi-Chopper-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Suzuki Savage Chopper moottoripyörän satula. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/Suzuki-Savage-minimalismi-Chopper-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![Suzuki-Savage-Chopper-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Suzuki 650 Savage Custom Chopper Mp19. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/Suzuki-Savage-Chopper-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
11. 1992 Harley-Davidson FLSTF FatBoy Softail Custom "Via Dolorosa"
![1992-Harley-Davidson-FLSTF-FatBoy-Softail-1400cc-Custom-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1992 Harley Davidson FLSTF FatBoy Softail Custom. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1992-Harley-Davidson-FLSTF-FatBoy-Softail-1400cc-Custom-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1992-Harley-Davidson-FLSTF-FatBoy-Softail-1400cc-hihnaveto-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1992 Harley Davidson FLSTF FatBoy Softail Custom. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1992-Harley-Davidson-FLSTF-FatBoy-Softail-1400cc-hihnaveto-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1992-Harley-Davidson-FLSTF-FatBoy-Softail-1400cc-Custom-paint-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1992 Harley Davidson FLSTF FatBoy Softail Custom. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1992-Harley-Davidson-FLSTF-FatBoy-Softail-1400cc-Custom-paint-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1992-Harley-Davidson-FLSTF-FatBoy-Softail-1400cc-ViaDolorosa-Custom-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1992 Harley Davidson FLSTF FatBoy Softail Custom. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1992-Harley-Davidson-FLSTF-FatBoy-Softail-1400cc-ViaDolorosa-Custom-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
12. 1994 Harley-Davidson Custom "Hardly Devious"
![1994-Harley-Davidson-Custom-RaizaRautio-Evillogic-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1994 Harley-Davidson Custom "Hardly Devious". Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1994-Harley-Davidson-Custom-RaizaRautio-Evillogic-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1994-Harley-Davidson-Custom-Evillogic-tankki-hallintalaitteet-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1994 Harley-Davidson Custom "Hardly Devious". Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1994-Harley-Davidson-Custom-Evillogic-tankki-hallintalaitteet-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1994-Harley-Davidson-Custom-Evillogic-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1994 Harley-Davidson Custom "Hardly Devious". Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/1994-Harley-Davidson-Custom-Evillogic-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
13. 2019 RMK E2 sähkömoottoripyörä
![2019-RMK-E2-sahkomoottoripyora-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Suomalainen RMK E2 sähkömoottoripyörä. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/2019-RMK-E2-sahkomoottoripyora-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![2019-RMK-E2-sahkomoottoripyora-kelluva-takapyora-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 2019 RMK E2 sähkömoottoripyörä. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/2019-RMK-E2-sahkomoottoripyora-kelluva-takapyora-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
14. Työnäytteitä ja sekalaisia poimintoja messujen tarjonnasta
![Pinstriping-pinstraippauksen-tyonayte-MP19-messuilla-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/Pinstriping-pinstraippauksen-tyonayte-MP19-messuilla-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![Lasten-puinen-Harley-Davidson-keinuhevonen-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Puinen Harley-Davidson keinuhevonen. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/Lasten-puinen-Harley-Davidson-keinuhevonen-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![Honda-CB900R-Kopteri-Chopper-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Honda CB900R Old Cow chopper. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/Honda-CB900R-Kopteri-Chopper-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![Myytavana-Harley-Davidson-moottoripyoria-MP19-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Harley-Davidson moottoripyöriä myydään. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/Myytavana-Harley-Davidson-moottoripyoria-MP19-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![AmericanCarShow-2019-kiihdytysmoottoripyora-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Kiihdytysmoottoripyörä American Car Show mainoksena. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/AmericanCarShow-2019-kiihdytysmoottoripyora-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
15. 2009 Yamaha XV1900 "Grand Canyon"
![2009-Yamaha-XV1900-Grand-Canyon-MagnumChrome-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 2009 Yamaha XV1900 Streamliner-custom. Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/2009-Yamaha-XV1900-Grand-Canyon-MagnumChrome-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![2009-Yamaha-XV1900-Grand-Canyon-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 2009 Yamaha XV1900 "Grand Canyon". Kuva: Kai Lappalainen. Lisenssi: CC-BY-40.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/02/2009-Yamaha-XV1900-Grand-Canyon-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
Teksti ja kuvat: Kai Lappalainen
Kuvien lisenssi: Creative Commons Attribution 4.0