![StadinCruising-FHRA-PreParty-Malmi-elokuu-2019-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Rodi, kupla ja jenkkiautoja Malmin lentoasemalla](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/StadinCruising-FHRA-PreParty-Malmi-elokuu-2019-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
Kuvaraportti: Stadin Cruising Pre-Party vol. 22 Malmin lentoasemalla
Malmi yllättää aina positiivisesti!
Kesän tapahtumien kuvaraportit ovat jääneet muutto- ja remonttikiireiden takia kameran muistikorteille. Nyt kun ajokausi 2019 alkaa pikkuhiljaa kääntyä kohti talvea ja tallikautta, on aika käydä kuvat läpi ja palata kesäisiin tunnelmiin. Tässä jättiraportissa on poimintoja Stadin Cruising Nightin elokuun Pre-Partyjen kalustosta Helsinki-Malmin lentokentältä. Erityiskiitokset Valiant pickup aussimoparin omistajalle auton tarinasta. Enpä ollut itse aikaisemmin "RHD-jenkkiä" 1960-luvulta vielä nähnytkään.
Vuoden viimeinen Pre-Party järjestetään 6.9.2019. Vielä ehdit siis kääntämään nokan kohti Malmia!
![1964-Chevrolet-Impala-MrSnowrider-lowrider-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1964 Chevrolet Impala lowrider "Mr Snowrider"](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1964-Chevrolet-Impala-MrSnowrider-lowrider-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
Muskeliauton muotokuva: Ford Torino
1. Museorekisteröity 1968 Ford Torino GT 390cid
![1968-Ford-Torino-GT-museorek-390cid-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Museorekisteröity 1968 Ford Torino GT 390cid](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1968-Ford-Torino-GT-museorek-390cid-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1968-Ford-Torino-GT-390cid-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Punainen 1968 Ford Torino GT Fastback V8](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1968-Ford-Torino-GT-390cid-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
2. Museorekisteröity 1971 Ford Torino Cobra 429cid
![1971-Ford-Torino-Cobra-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Keltamusta 1971 Ford Torino Cobra 429cid](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1971-Ford-Torino-Cobra-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1971-Ford-Torino-Cobra-sisusta-museoauto-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1971 Ford Torino Cobran sisustus](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1971-Ford-Torino-Cobra-sisusta-museoauto-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1971-Ford-Torino-Cobra-keula-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1971 Ford Torino Cobran keulamerkki](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1971-Ford-Torino-Cobra-keula-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1971-Ford-Torino-Cobra-takavalo-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1971 Ford Torino Cobran takavalo](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1971-Ford-Torino-Cobra-takavalo-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1971-Ford-Torino-Cobra-takaa-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1971 Ford Torino Cobra 429cid V8](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1971-Ford-Torino-Cobra-takaa-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
3. 1968 Plymouth Valiant Slant6 Pickup RHD
![1968-Plymouth-Valiant-Pickup-Australia-RHD-ohjauslaite-oikealla-Mopar-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1968 Plymouth Valiant Pickup RHD kojelauta](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1968-Plymouth-Valiant-Pickup-Australia-RHD-ohjauslaite-oikealla-Mopar-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1968-Plymouth-Valiant-Pickup-Australia-Slant6-Mopar-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1968 Plymouth Valiant Pickup RHD](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1968-Plymouth-Valiant-Pickup-Australia-Slant6-Mopar-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
Jenkkiautojen Australian valloitus
Chrysler panosti voimakkaasti autojensa myyntiin Australiassa 1950- ja 1960-luvuilla. Plymouth Valiantin myynti aloitettiin eteläisellä pallonpuoliskolla vuonna 1962. Ensimmäiset autot tuotiin maahan Amerikasta, mutta jo vuonna 1963 Chrysler Australia kokosi kotimaan markkinoille suunnatut Plymouth Valiantit kokonaan Australiassa.
Detroitissa Chrysler oli yksi kolmesta suuresta autonvalmistajasta Fordin ja General Motorsin ohella. Australian Chryslerilla haluttiin saavuttaa vastaava markkina-asemaa. Vuonna 1964 Chrysler avasi uuden modernin kokoonpanolinjan Tonsley Parkissa. Australian oman moottoritehtaan avajaisia juhlittiin Lonsdalessa vuonna 1968. Näin Chrysler kohosi kolmen suuren joukkoon myös Australiassa. Muut kärkikolmikon autonvalmistajat olivat Holden Kingswood ja Ford Falcon.
Australian Valiant rakennettiin Chryslerin A-bodyn pohjalle, mutta suuri osa osista ja komponenteista oli australialaisten alihankkijoiden valmistamia. Sedanin ja farmarin ohella vuonna 1965 esiteltiin pickup, joka nimettiin Wayfareriksi.
Kolmannen sukupolven VE series Chrysler Valiant
Lokakuussa 1967 esiteltiin kokonaan uusi kolmannen sukupolven VE series Chrysler Valiant. Auto perustui edelleen Pohjois-Amerikasta tuttuun A-body koriin. Pienenä yksityiskohtana uuden Valiantin konepelti lainattiin Amerikan-serkulta, eli 1967 Dodge Dartista. Uusi Valiant kasvoi hieman kokoa edeltäjistään. Katto muotoiltiin tasaisemmaksi ja takaikkunasta tehtiin kovera.
Autoa sai kahdella moottorivaihtoehdolla. Mopareista tutulla, luotettavalla 145hv Slant6-koneella (kaksikurkkuisella kaasuttimella 160hv) ja 273cid V8-moottorilla. VE series Valiant toi mukanaan myös kattavamman lisävarustelistan ja lukuisia turvallisuusparannuksia.
Muita uutuuksia oli 64 litran bensatankki ja manuaalivaihteiston lyhyemmät välitykset kepissä. Tuulilasinpyyhkimien moottori sijoitettiin kauemmas tuulilaista matkustamon melun pienentämiseksi. Kaikkiin Valianteihin tuli vakioksi kaksipiirinen jarrujärjestelmä, uudet vanteet ja turvavyöt etupenkeille. V8-moottoristen mallien keulalle asennettiin levyjarrut.
VE-sarja sisälsi Valiant ja Valiant Regal sedanit, Valiant Safari ja Valiant Regal Safari farmarit ja Valiant, Valiant Wayfarer ja Dodge pickupit. Dodgena myyty malli oli malliston edullisin kaikista mukavuuksista riisuttu karvalakkimalli (mikä sitten lieneekään kuuman mantereen oma vastine niukasti varustellusta perusmallista meillä käytetyllä karvalakki-nimitykselle?)
Uusi Valiant otettiin hyvin vastaan ja se voitti Australiassa himoitun Wheels-lehden Vuoden auto palkinnon syksyllä 1967. Saavutus oli Chryslerin ensimmäinen Vuoden auto -palkinto Australiassa.
![1968-Plymouth-Valiant-Pickup-Australia-takaa-Mopar-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Australiasta tuotu 1968 Plymouth Valiant pickup](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1968-Plymouth-Valiant-Pickup-Australia-takaa-Mopar-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1968-Plymouth-Valiant-Pickup-Australia-Slant6-A-Body-Mopar-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1968 Plymouth Valiant Pickup Australia Slant6](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1968-Plymouth-Valiant-Pickup-Australia-Slant6-A-Body-Mopar-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
4. 1963 Studebaker Avanti 289cid
![1963-Studebaker-Avanti-289cid-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1963 Studebaker Avanti 289cid.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1963-Studebaker-Avanti-289cid-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
Ensimmäinen aito muskelliauto?
Studebaker Avanti oli ylellinen nelipaikkainen coupe, jonka ahdetuilla versioilla rikottiin aikanaan useita ennätyksiä. Ennakkoluulottomasti muotoillun auton historia jäi ikävä kyllä liian lyhyeksi.
Lue lisää: Studebaker Avanti R3 – muskeliaikakauden unohdettu kuningas
![1963-Studebaker-Avanti-289cid-keulan-muotoilu-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Studebaker Avantin keulan muoto ja ajovalo](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1963-Studebaker-Avanti-289cid-keulan-muotoilu-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1963-Studebaker-Avanti-289cid-kojelauta-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1963 Studebaker Avantin kojelauta ja nahkasisusta](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1963-Studebaker-Avanti-289cid-kojelauta-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1963-Studebaker-Avanti-289cid-vaalea-sisusta-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1963 Studebaker Avantin sisusta ja ratti](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1963-Studebaker-Avanti-289cid-vaalea-sisusta-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1963-Studebaker-Avanti-289cid-takaa-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Punainen 1963 Studebaker Avanti Malmilla.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1963-Studebaker-Avanti-289cid-takaa-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
Chopatut Chevyt
5. 1954 Chevrolet 210 Styleline 4d
![1954-Chevrolet-210-Styleline-4d-Sedan-Chopped-edesta-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Chopattu 1954 Chevrolet 210 Styleline 4d](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1954-Chevrolet-210-Styleline-4d-Sedan-Chopped-edesta-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1954-Chevrolet-210-Styleline-4d-Sedan-Chopped-Custom-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Chopattu 1954 Chevrolet 210 Styleline 4d takaa](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1954-Chevrolet-210-Styleline-4d-Sedan-Chopped-Custom-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1954-Chevrolet-210-Styleline-4d-Sedan-Chopattu-kattolinja-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Chopatyn Two-Ten Chevroletin etuovi ja kattolinjaa.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1954-Chevrolet-210-Styleline-4d-Sedan-Chopattu-kattolinja-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1954-Chevrolet-210-Styleline--Custom-PekkaMannermaa-Pinstraippaus-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1954 Chevy Two-Ten pinstripe.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1954-Chevrolet-210-Styleline-Custom-PekkaMannermaa-Pinstraippaus-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1954-Chevrolet-210-Styleline-4d-Sedan-Chopped-Custom-takaa-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Chopattu 1954 Chevrolet 210 Styleline takaa.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1954-Chevrolet-210-Styleline-4d-Sedan-Chopped-Custom-takaa-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1954-Chevrolet-210-Styleline-4d-Sedan-Chopped-Custom-keula-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1954 Chevrolet 210 Styleline 4d custom edestä](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1954-Chevrolet-210-Styleline-4d-Sedan-Chopped-Custom-keula-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
6. 1953 Chevrolet Bel Air Sport
![1953-Chevrolet-BelAir-Sport-2d-coupe-Chopattu-Custom-235cid-edesta-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1953 Chevrolet Bel Air Sport](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1953-Chevrolet-BelAir-Sport-2d-coupe-Chopattu-Custom-235cid-edesta-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1953-Chevrolet-BelAir-Sport-2d-coupe-Chopattu-Custom-235cid-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Chopattu valkoinen 1953 Chevrolet Bel Air](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1953-Chevrolet-BelAir-Sport-2d-coupe-Chopattu-Custom-235cid-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1953-Chevrolet-BelAir-Sport-2d-coupe-Chopattu-Custom-sisusta-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Chopatun 1953 Chevrolet BelAirin kojelauta ja ratti](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1953-Chevrolet-BelAir-Sport-2d-coupe-Chopattu-Custom-sisusta-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1953-Chevrolet-BelAir-Sport-2d-coupe-Chopattu-Custom-pinstraippaus-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Nainen ottaa kuvaa 1953 Chevroletista](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1953-Chevrolet-BelAir-Sport-2d-coupe-Chopattu-Custom-pinstraippaus-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
7. 1958 Chevrolet Impala "One-year-only"
![1958-Chevrolet-Impala-350cid-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1958 Chevrolet Impala](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1958-Chevrolet-Impala-350cid-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1958-Chevrolet-Impala-350cid-sisusta-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1958 Chevrolet Impalan ohjaamo ja sisusta](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1958-Chevrolet-Impala-350cid-sisusta-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1958-Chevrolet-Impala-350cid-takaa-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Patinoitunut 1958 Chevrolet Impala 350cid V8](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1958-Chevrolet-Impala-350cid-takaa-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
Chevroletin Advance Design hyötyajoneuvot
8. 1949 Chevrolet 3100 1/2ton pickup
![1949-Chevrolet-3100-half-ton-pickup-292cid-edesta-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Peltipuhtaaksi hiottu 1949 Chevrolet pickup](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1949-Chevrolet-3100-half-ton-pickup-292cid-edesta-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1949-Chevrolet-3100-half-ton-pickup-292cid-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1949 Chevrolet 3100 Half ton pickup 292cid V8 moottorilla.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1949-Chevrolet-3100-half-ton-pickup-292cid-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
9. 1949 Chevrolet Suburban Carryall 350cid
![1949-Chevrolet-Half-Ton-Suburban-Carryall-350cid-custom-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Patinoitunut 1949 Chevrolet Suburban Carryall](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1949-Chevrolet-Half-Ton-Suburban-Carryall-350cid-custom-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1949-Chevrolet-Half-Ton-Suburban-Carryall-350cid-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Ilmajousitettu 1949 Chevrolet Suburban Carryall](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1949-Chevrolet-Half-Ton-Suburban-Carryall-350cid-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
Lue lisää Chevroletin Suburban-mallisarjan historiasta:
Chevrolet Suburban – Amerikassa kaikki on suurta
10. 1967 Ford Mustang GT 390cid
![1967-Ford-Mustang-GTS-390cid-keula-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1967 Ford Mustang GT edestä](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1967-Ford-Mustang-GTS-390cid-keula-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1967-Ford-Mustang-GTS-390cid-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1967 Ford Mustang GT-S 390cid isolohko](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1967-Ford-Mustang-GTS-390cid-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1967-Ford-Mustang-GTS-390cid-kojelauta-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1967 Ford Mustang GT Deluxe-sisustus](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1967-Ford-Mustang-GTS-390cid-kojelauta-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1967-Ford-Mustang-GTS-390cid-sisusta-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1967 Ford Mustang GT musta deluxe-sisustus](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1967-Ford-Mustang-GTS-390cid-sisusta-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1967-Ford-Mustang-GTS-390cid-Dark-Moss-Green-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1967 Ford Mustang Fastback takavalo](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1967-Ford-Mustang-GTS-390cid-Dark-Moss-Green-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1967-Ford-Mustang-GTS-390cid-takaa-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1967 Ford Mustang S-Code GT 390cid](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1967-Ford-Mustang-GTS-390cid-takaa-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
11. 1965 Chevrolet Chevelle Malibu SS 327cid
![1965-Chevrolet-Chevelle-Malibu-SS-327cid-TH350-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1965 Chevrolet Chevelle Malibu SS 327cid](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1965-Chevrolet-Chevelle-Malibu-SS-327cid-TH350-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1965-Chevrolet-Chevelle-Malibu-SS-sisusta-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1965 Chevrolet Chevelle Malibu SS sisusta](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1965-Chevrolet-Chevelle-Malibu-SS-sisusta-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
Lue lisää Chevrolet Super Sportin historiasta:
Chevroletin legendaarisen Super Sportin synty – 1961 Chevrolet Impala SS
![1965-Chevrolet-Chevelle-Malibu-SS-myydaan-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Oranssi 1965 Chevrolet Chevelle Malibu SuperSport 350cid V8](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1965-Chevrolet-Chevelle-Malibu-SS-myydaan-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
Kumman ottaisit: karvalakkikuplan vai malliston huippumallin?
12. 1969 Volkswagen 1200A stanu-kupla
![1969-Volkswagen-Kupla-1200-Standard-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1969 Volkswagen 1200 stanu-kupla](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1969-Volkswagen-Kupla-1200-Standard-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1969-Volkswagen-Kupla-1200-Standard-maalatut-vilkun-kuoret-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1969 Volkswagen 1200A kuplan keula](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1969-Volkswagen-Kupla-1200-Standard-maalatut-vilkun-kuoret-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1969-Volkswagen-Kupla-1200-Standard-takaa-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1969 stanukupla takaa](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1969-Volkswagen-Kupla-1200-Standard-takaa-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
13. 1973 Volkswagen 1303S "Superbeetle"
![1973-Volkswagen-Kupla-SuperBeetle-1303S-1600cc-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1973 Volkswagen 1303S Superbeetle](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1973-Volkswagen-Kupla-SuperBeetle-1303S-1600cc-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1973-Volkswagen-Kupla-kromatut-Empi-8-puola-vanteet-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1973 VW 1303S takalevyjarru ja Empin 8-puolainen vanne](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1973-Volkswagen-Kupla-kromatut-Empi-8-puola-vanteet-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1973-Volkswagen-Kupla-SuperBeetle-1303S-13-2420-1600cc-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1973 Volkswagen 1303S kupla](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1973-Volkswagen-Kupla-SuperBeetle-1303S-13-2420-1600cc-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
14. 1977 Pontiac Ventura 400cid V8
![1977-Pontiac-Ventura-400cid-V8-Suomi-auto-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1977 Pontiac Ventura 400cid V8 Malmilla](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1977-Pontiac-Ventura-400cid-V8-Suomi-auto-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1977-Pontiac-Ventura-400cid-V8-keula-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1977 Pontiac X-Body Venturan keulan muotoja](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1977-Pontiac-Ventura-400cid-V8-keula-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1977-Pontiac-Ventura-400cid-V8-takaa-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1977 Pontiac Ventura takaa kuvattuna](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1977-Pontiac-Ventura-400cid-V8-takaa-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
15. 1972 Chevrolet Chevelle Malibu 2d coupe 350cid V8
![1972-Chevrolet-Chevelle-Malibu 2d-coupe-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1972 Chevrolet Chevelle Malibu 2d coupe edestä kuvattuna](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1972-Chevrolet-Chevelle-Malibu-2d-coupe-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1972-Chevrolet-Chevelle-Malibu 2d-coupe-takaa-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1972 Chevrolet Chevelle Malibu 2d coupe](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1972-Chevrolet-Chevelle-Malibu-2d-coupe-takaa-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1972-Chevrolet-Chevelle-Malibu 2d-coupe-musta-sisusta-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1972 Chevrolet Chevelle Malibu Sportin sisusta](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1972-Chevrolet-Chevelle-Malibu-2d-coupe-musta-sisusta-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1972-Chevrolet-Chevelle-Malibu 2d-coupe-ChipFoose-vanteet-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1972 Chevrolet Chevelle Malibun Chip Foose vanne](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1972-Chevrolet-Chevelle-Malibu-2d-coupe-ChipFoose-vanteet-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1972-Chevrolet-Chevelle-Malibu 2d-coupe-keula-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1972 Chevrolet Chevelle Mali Sport Coupe edestä kuvattuna](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1972-Chevrolet-Chevelle-Malibu-2d-coupe-keula-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
16. 1942 Douglas Aircraft Company DC-3 (OH-LCH)
![DC-3-lentokone-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI DC-3 lentokone valmistautuu nousuun Malmilla](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/DC-3-lentokone-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![StadinCruising-FHRA-PreParty-Malmi-lapset-mukana-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI Mustang ja lapsiperhe Malmin lentoasemalla](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/StadinCruising-FHRA-PreParty-Malmi-lapset-mukana-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1968-Plymouth-Valiant-Pickup-Australia-Slant6-Mopar-jonossa-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1968 Plymouth Valiant RHD pickup Malmilla](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1968-Plymouth-Valiant-Pickup-Australia-Slant6-Mopar-jonossa-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1977-Pontiac-Firebird-Trans-AM-2d-HT-Coupe-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1977 Pontiac Firebird Trans AM Malmin lentoasemalla.](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1977-Pontiac-Firebird-Trans-AM-2d-HT-Coupe-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
![1971-Plymouth-RoadRunner-452cid-Stroker-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI 1971 Plymouth Roadrunner 452cid stroker](https://www.wheels.fi/wp-content/uploads/2019/08/1971-Plymouth-RoadRunner-452cid-Stroker-StadinCruising-PreParty-Malmi-KaiLappalainen-CCBY40-WheelsFI.jpg)
Teksti ja kuvat: Kai Lappalainen
Kuvien lisenssi: Creative Commons Attribution 4.0